Almeida, M. M., & Costa, E. (2025). Formación y Profesionalización Docente: Un Análisis Comparativo de las Políticas Portuguesas en el Contexto Europeo. Revista Española de Educación Comparada, 47, 89–111. https://doi.org/10.5944/reec.47.2025.44078
Goos, M., & Carreira, S. (2025). Conceptualising the relationship between mathematical modelling and interdisciplinary STEM education. In T. Ikeda, A. Saeki, V. Geiger, & G. Kaiser (Eds.), International horizons in mathematics modelling education (pp.21-46). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53533-8_2
Carl, J., Goss, H., Lundvall, S., Pavlova, I., Algurén, B., Antala, B., Bartle, G., Birchg J., Black, V., Bryant, A. S., Carlos-Vivas, J., Christodoulides, E., Cowley, J. G., Csányim, T., Martelaer, K. de, Emeljanovas, A., Eren, G., Fernāte, A., Foweather,L., Gilic, B., Gisladottir, T., Green, N., Groffik, D., Heck, S., Hilvoorde, I. van, Huhtiniemiz, M., Iconomescu, T. M., Jaunig, J., Jones, E., Jurak, G., Kelso, A., Koka, A., Kreinbucher-Bekerle, C., Laudańska-Krzemińskagg, I., Martins, J., Masanovic, B., McFlynn, P., McKee, M., Melby, P. S., Mendoza-Muñoz, M., Mieziene, B., Milanović, I., Mileva, E., Mouton, A., Müller, I., Németh, Z., O’Brien, W., Olaru, B. S., Petrytsa, P., Onofre, M., Pihu, M., Popeska, B., Popovic, S., Poweleit, A., Radisavljević Janić, S., Riga, V., Schnitzler, C., Sekulic, D., Semyonova, M., Singh, A. S., Smila, B., Tsivitanidou, O., Töpfer, C., Vašíčková, J., Venetsanou, F., Winje, Ø., Zito, V., Yıldızer, G., Elsborg, P., D’Anna, C., Vlček, P., & K. Salin, K. (2025). Compatibility of physical education curricula with physical literacy across 40 European countries. Journal of Curriculum Studies. https://doi.org/10.1080/00220272.2025.2523436
Martins, M. J. D., Marchão, A., Oliveira, T., Caetano, A. P., & Tinoca, L. (2025). Schools as learning communities for inclusion: Insights from case studies of two school clusters in Portugal. Frontiers in Education, 10, e1549712. https://doi.org/10.3389/feduc.2025.1549712
Mogarro, M. J., Tinoca, L., Caetano, A. P., & Piedade, J. (Eds.). (2025). Educação inclusiva: políticas, estratégias e práticas perante os desafios da diversidade [Special issue]. Revista Lusófona da Educação, 66(66). https://doi.org/10.24140/issn.1645-7250.rle66
Núñez-Nogueroles, E.-E., & Freire, S. (2025). Non-teaching staff’s perceptions of accessibility and inclusion in Portuguese Higher Education institutions. Educação & Pesquisa, 51, e282784, 1-17. https://doi.org/10.1590/S1678-4634202551282784en
Ponte, J. P., Martins, M., Quaresma, M., Gomes, P., & Rodrigues, B. (2025). Needed skills and knowledge and challenges of the mathematics lesson study facilitator: A scoping systematic literature review. International Journal for Lesson and Learning Studies, 1-16. https://doi.org/10.1108/IJLLS-01-2025-0021
Vallera, T. (2025). Do “faz como digo” ao “faz como faço”: Foucault ou a escrita como arte de não governar. Fractal: Revista de Psicologia, 37. https://doi.org/10.22409/1984-0292/2025/v37/66346
Viseu, S. (2025). Contributos para uma agenda de investigação sobre a filantropia na regulação da educação. Revista Brasileira de Educação, 30. https://doi.org/10.1590/S1413-24782025300045