Políticas de Educação e Formação
Políticas de educação e formação; Regulação
Sebastião, J., Gonçalves, E., & Delgado, L. (2025). Pandemic, local leadership, and educational responses: The Portuguese case. Education Policy Analysis Archives, 33. https://doi.org/10.14507/epaa.33.8637
Gonçalves, E.; Sebastião, J.; Capucha, L. (2024). “Transferência de competências educativas em Portugal: Novas funções de velhos agentes”, Sociologia, Problemas e Práticas, 105, 99-120. Doi: 10.7458/SPP202410531289
Ponte, Cristina, Batista, Susana, Gonçalves, Eva (2022). “O que sabemos e como medimos competências digitais dos jovens portugueses? Reflexões em torno de resultados de projetos de investigação”. Em Gilberta Rocha, Rolando Gonçalves e Pilar de Medeiros (2022), Juventude(s): Movimentos Globais e Desafios Futuros, Lisboa, Edições Humus, Lda, p- 75-98. ISBN: 978-989-755-689-0.
Gonçalves, E.; Capucha, L. (2020). “Student-Centered and ICT-Enabled Learning Models in Veterinarian Programs: What Changed with COVID-19?”, Educ. Sci., 10, 343. Doi.org/10.3390/educsci10110343
Gonçalves, Eva (2020). “Family involvement and participation in schools in Portugal: the difficulty of sharing responsibilities” in Angelika Paseka & Delma Byrne (Coords.), Parental Involvement Across European Education Systems: Critical Perspectives, Taylor and Francis. Doi: 10.4324/9781351066341-8